Glad Påsk på Er!!



Min mamma är nere från Stockholm och ska vara här tills på tisdag. Då har hon varit här i 2 veckor. :) Åh va borskämda vi blivit. Hon har ju sovit i Jacks rum så vi har fått sova hela nätterna..vilket lyx!! Just nu står hon i köket och lagar, köttbullar, påskstek, köttsoppa och dillkött på kalv. :) Smarrigt värre!

Vi månadshandlar i den här familjen, inte veckohandlar. Så vi kom precis hem från MAXI. Skönt att få det gjort. Jag är INTE direkt känd för att vara en person som planerar..fråga mina föräldrar...och min chef ;)
Så jag tänkte att jag skulle bli vuxen någon gång så därför månadshandlar vi :) Matsedel för hela månaden.
Det Ni!!
Men det var svårt den här gången, jag vet ju inte när jag ska börja "flyta" så nu kanske vi har alldeles för mycket mat här hemma ;) Och ja, vad menas med flyta? Inte alla som vet kanske.
3 veckor och 2 dagar innan operationen ringer Agneta, vårdplaneraren till mig och säger att nu är det dags!
Då två dagar senare, alltså 3 veckor innan operation får jag inte äta fast föda, enbart dricka.
Och då dricker man vilken man vill av Naturdiet, Nutrilett, Cambridge.
Finns ju ett antal fler att välja på än dom också. Känns inte som det kommer bli några problem, jag levde på enbart Nutrilett choklad i 3 månader och gick ner 30kg med dietists observation.
Rekommenderas verkligen inte att göras utan dietist, rent av livsfarligt.
Jag tänkte testa dessa två denna gång, låter gott iallafall ;)



Från och med nu så förkortar jag operation/en till op. Börjar bli tjatigt ;) Hahhaha.. Såååå..varför man ska flyta innan op? Jag har alltid hört att det skulle vara för att man måste bevisa att man är peppad och kan gå ner i vikt. Men det är säkert det med, men i första hand så är det att man minskar levern då.
Och då är det lättare för kirurgerna att se under själva ingreppet.
Jag kommer göra min op i Kalmar för där gör man titthålsoperation.
Så 5 små ärr kommer jag ha på magen. Den görs i Västervik med men då är det öppen kirurgi.

Hörde på MAXI från en kollega att det stod om min op i tidningen idag. Men jag hittade det inte. Var säkert Aftonbladet eller Expressen. Iallafall det handlade om en tjej som hade gjort den och hela hennes liv var förstört?
Var tvungen att äta var 10:e minut annars svimmade hon??!!??
Låter väääldigt konstigt, en får la ta och kolla upp att!!  (småländska)  



Lite sånt här blir det iallafall det är ju ändå Påsk :)



         Och en Puss till Påsk på Er med!!      
  
       


Kommentarer
Postat av: catrin

Hej...

Dom 2dieterna är super goda...

Päron smakar som Päronsplit mumss



Ha en super bäst PÅSK

2010-04-03 @ 18:01:39
URL: http://tinibakini.blogg.se/
Postat av: Mathias, Marie & Leo

Hej på dej! Ska bli kul att följa dej på bloggen. Det kommer gå så bra! Lycka till!

2010-04-03 @ 18:44:48
URL: http://leostockhaus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0