Wooohooo!! NU har jag fått besked!!



Åååååhhh vad nervös jag börjar bli nu!
Jag ringde till Agneta min vårdplanerare i Kalmar idag och frågade än en gång om jag
hade fått något datum ännu till op.
Och JA det hade jag...12 maj..alltså så nu på onsdag den 21 april ska jag börja flyta :)
Puh..Shit...det är ju snart, kan inte fatta att jag ska gå igenom detta. :)

Snart är det allvar..
Så idag passade vi på att gå till Coffe House och äta Amerikanska våfflor och lönnsirap jag och Martin, Jack fick nöja sig med lite av en kärleksmuffins..



Kommer jag ångra mig angående operationen???
Ingen aning.
Jag tror inte det, men man kan ju aldrig veta till 100%.
OM jag ångrar mig så måste jag tänka på varför jag gjorde den..

...JAG INVESTERADE I MITT EGET LIV...

 Har förhoppningsvis fått ett liv:

* utan fetmarelaterade sjukdomar.
* utan proppar och diabetes.
* med mycket glädje och mååånga fler dagar.
* utan matmissbruk.
* med ännu bättre självkänsla (får jag föööör mycket så säg till mig ;) )
* som är rikare pengamässigt (äter mindre)
* som är rikare (fysiskt och psykiskt)
* med mycket bättre kondition.
Och framförallt ett aktivt liv med Martin och Jack och förhoppningsvis Jacks syskon ;) 

Åkerberg-Johansson-Svenson

SÅÅÅ..är det värt att resten av mitt liv bara kunna äta 1-2dl vid varje mattillfälle??
Inte kunna äta upp ett helt Ballerinapaket själv?? 
Smälla i sig en 200g chokladkaka själv? 
Kanske inte KUNNA äta en Mc´Feast eller en pizza??

Två av ovanstående är jag bara glad över att inte kunna. 
Det kommer kännas jobbigt och tråkigt många gånger i livet efter op men ändå är svaret:

Ja, jag tycker det är värt det! :)


Puss & Kram på Er!! ;)



 


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej gumman! Jag hade nog resonerat som su. Tycker målen med ditt liv lät väldigt vettiga och fördelaktiga. Är intressant att läsa det du skriver. Hoppas människor som ska genomgå denna op hittar till din sida.

2010-04-16 @ 15:47:53
URL: http://louiseochmax.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Grattis till en MYCKET trevligt skriven blogg!!!! Go for it!

2010-04-17 @ 10:00:51
Postat av: Nillan

GRATTIS till tiden :) så oerhört glad för din skull och tror du kommer klara detta galant. Du vet att du är vacker som du är, hela du!

Glad att vara din vän <3

Kramar Nillan

2010-04-18 @ 19:19:47
URL: http://www.metrobloggen.se/Nillan86
Postat av: Emma

Grattis:) Sak göra samma operation samma dag i kalmar ;) hehe

2010-04-19 @ 00:25:31
URL: http://emmsiipemmsii.blogggratis.se
Postat av: catrin

Massa lycka till dej/er... För det är nog den bästa INVESTERINGEN EVER!!!! Kramensss

2010-04-19 @ 18:48:14
URL: http://tinibakini.blogg.se/
Postat av: Elaine

Hoppas "flytandet" smakar.

Hittade du en data-expert som hjälpte dig sedan. LYCKA TILL NU!

2010-04-21 @ 13:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0