Extremt dåligt av mig och God Jul & Gott Nytt År på Er!

Vet att jag bett om ursäkt innan men denna uppdatering på min blogg är extremt dålig. Fy skäms Tilda!!!
Ja idag är det ju den 30 december (Grattis kära styvmamma Karin på din dag) och jag har inte lagt upp före och efter bilder, vilket jag alltid gör den 12:e varje månad. 
DÅLIGT!

Varför har jag inte skrivit? JUL säger jag bara..har stressat som bara den så jag har bara inte orkat..
Sen har jag inte haft så mkt att skriva om, allt flyter på som vanligt med vikten.
Fast det har stått väldigt stilla sista månaden kan man säga. Ner 8hg upp 6hg och så ner igen.
Men ser ut som att jag tagit igen dom kilona nu över jul..sjukt att kunna säga för första gången att man gått NER under julhelgen..hahahha.


Även denna gång tänkte jag låta Er se om Ni kan se någon skillnad mellan förra månaden och denna månad.

I denna följd: 20 april 2010 126kg - 12 november 2010 90,2kg - 12 december 2010 87kg




Men idag väger jag 85.3kg ;)

Vikt: Oktober 2009: -52.7kg
20 april 2010: -40.7kg
12 oktober: -4.9kg
Alltså: 85.3kg idag. Så nu är det "bara" 0.3-5.3kg kvar till idealvikt :)

Julen har annars varit kanon, jag hade varit snäll ;) Och hur snäll Jack hade varit ska vi inte nämna ;)
En av alla underbara saker jag fick så lite extra speciell var den från Martin.
Jag har varit lite elak och gått och beklagat mig hos folk hur icke påhittig han är.
Han önskar sig aldrig något, jag fick köpa alla julklappar och slå in dom.
Men jag tar tillbaka precis allt jag sagt han är heeeelt underbar, fast det var han ju innan med ;)
Jag tänkte att min julklapp till han kan han ju inte toppa. För jag tog verkligen i iår.
Vi ska till Stockholm i april på en hotellweekend som han fick i tre års present.
Och nu i julklapp fick han att då ska vi gå på Berns salonger med supé och se
Ljust & Fräscht med Fredrik Lindström och Henrik Schyffert.
Men han klådde det...
Jag fick en Ljus Sirapsflaska..................
Jag bara...jaha och vad menar du med detta???
Vad blir sirap baklänges älskling?
Så i maj ska vi åka på en weekend till Paris!!!!
I löööööv it!!

Jack ja han växer och växer..han har nu sagt det första namnet förutom Bibbi (mormor).
Det är ju lätt att säga. 
Conny....det är hans gudfar och han träffar han mest när vi är på hockeyn.
Jätte gulligt låter det...Connyyyyyy säger han.
Inte lika gulligt nu för han säger det kanske 120gånger per dag..för nu betyder det både Conny och hockey...

Angående operationen..en vän till mig som också gjort denna operation. Hon har varit ute för en av nackdelarna som händer 5% av dom opererade...stackarn :(
Hon fick först njursten men det trodde dom inte hade med OP att göra. Men precis när det började ge med sig så fick hon jätte ont i sidan om jag fattat rätt.
Åkte in till vår läkare i Kalmar och efter ett ultraljud så ja.....tarmvred....så hon opererades samma dag och fick komma hem dagen efter...dan innan Julafton.
Det var fruktansvärt sa hon, smärtan alltså.
Men nu efter OP är hon precis som vanligt igen. Skönt!!
Så allt är verkligen inte en dans på rosor...

Ja det är bara att hålla alla tummar och tår att man slipper det hon har gått igenom.

Nej nu måste jag göra iordning mig och Jack för att åka in till stan, Jack ska ta passfoto :)
Måste man ju ha nu till Egypten om 18 dagar ;)

Och vi ska in och handla Nyårsmiddagen.
Hoppas jag orkar, är dyngförkyld igen med hosta och hela kittet.
Men måste försöka härda ut, både för jobb heeeela helgen inkl Nyårsfirande.
Håll tummarna!! 

Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: Nettan

Letade på nätet och hittade dig.

Söker kontakt med personer som gjort eller ska göra en GBP.

Jag gjorde min operation i maj 2010.



Välkommen att titta in i min blogg // Nettan

Postat av: Carina

Kan jag fråga Hur Lång Du är?

2011-01-20 @ 08:31:17
Postat av: bloggens invånare

Grattis!

Va duktig du e!!!!!

Vilken inspiration! Ska in på op i Kalmar 16 feb :)



Kram Hanna

2011-01-25 @ 20:37:05
URL: http://livsavgorande.blogg.se/
Postat av: Jill Johansson

Hej Matilda. Jag heter Jill och har följt dej ett tag. Jag ska göra min gbp-op den 18 februari och är jättenervös för allt. Jag är mitt uppe i min flyt period nu. Det går bra men jag sitter på toan hela nätterna och nu har jag fått feber åxå. Är lite orolig för de. Jag har gått ner ca 9 kg sen jag började flyta. Jag tänkte fråga dej om ditt flyt blev du lös i magen eller var det några andra problem för dej med de? Jag är 48 år och är orolig att jag inte ska orka med op så bra pga min ålder osv. Jag bor i humleplan så jag brukar handla på Maxi men är för blyg för att gå fram å prata med dej. Ps. Du är så jätteduktig och din blogg har inspirerat mej. Kram Jill

2011-02-07 @ 10:50:47
Postat av: Carina Styhr

Hej. Jag har också fått tid till operation nu. Den 31 Maj är det min TUR. /Carina

2011-02-16 @ 21:17:18
URL: http://styhrca.blogg.se/
Postat av: Sussie

Hej!

Oj vad roligt det var att kolla din blogg :) jisses vilken skillnad det var på dig innan och efter op.

Jag vill själv göra en BG-op och ska på möte nu den 14/3 och träffa kirurg och få svar på om och när jag får den.

Att kolla din blogg gav mig massor inspiration! :)



Du är jätteduktig!

Kram Sussie

2011-02-27 @ 23:22:28
URL: http://mittlivminavalminvikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0