Hemma igen..

Ja vi kom hem ordentligt från Köpenhamn faktiskt ;)
Speedwayen var skitbra! Vilken stämning! Går inte beskriva, man måste vara där.
Så det lutar väl åt nästa år iallafall ;)

Maten i Nyhavn kan jag sammanfatta med en stor besvikelse :(
Jag, Martin och Karin var där och åt var sin Club Sandwich.
Jag drack en Cola Light, dom drack en öl vardera och var sin Capuccino.
730 svenska kronor... SJUKT!
Och då var kycklingen torr som fnöske.
Currydressingen var bara bredd på brödet så det hade lämnat enbart lite gul färg.

Sen åt jag ju en räkcocktail på ett annat ställe där nere.
Ååååh va gott tänker man, nyskalade färska räkor.
Och så stod det att det var en hemmagjord dressing.

Fick in Euroshopper frysta räkor på en bädd av isbergssallad med
Felix Rhode Island-dressing...
Och då är det absolut inget fel på varken Euroshopper eller Felix...
men man förväntades sig något HELT annat på en restaurant i Nyhavn. 

När vi åkte hem så stannade bilen på Mc´Donalds...jag blev först lite sur...
det kan jag erkänna. 
För jag ville inte äta där pga rätt många anledningar:

* Det var en stor del av mitt gamla liv och ovanor.
* ÄLSKAR Mc Feast och visste att jag skulle få se andra äta det.
* Visste inte vad jag själv skulle våga äta.

Ja en jobbig situation överlag...

Så jag beställde en sallad.
-Tyvärr dom är slut, sa den lilla ynglingen där bakom disken.
-Ja men SJÄLVKLART, sa jag...surare blev jag..
-Men jag får väl ta en MC´Feast då..men ENBART hamburgaren, tjurade jag.
Stackars kille, han fick all agg..hahha..jag var ju bara så hungrig och sur.
FÖRLÅT! :)

Martin betalde och jag började gå ut. Ärligt talat....jag var tjutfärdig.
SÅ j***a töntigt av mig.
Men jag försökte komma på hur jag skulle lösa detta.
Så jag kom på att be om kniv och gaffel.
Då kanske jag inte skulle slänga i mig hamburgaren som är väääääldigt lätt att göra
om man äter den med händerna.

Karin bad om det i kassan. OJ va kassörskan kollade konstigt på henne.
Dom hade ju inte heller köpt något man brukar ha det till...hahahha.

Sen gick surheten över och oron kom.
HUR kommer jag må efter detta?
Men jag tog bort locket.
Och åt saaaaaakta med kniv och gaffel och tuggade järnet.
Det gick jätte bra!!
Åh va gott det var sen då!!!

Men tro nu inte att jag kommer bli stamkund igen där bara för att jag kan.
Jag ska ju kunna äta allt som sagt.
Men i små mängder ;)


Puss&Kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0