Återbesök

I onsdags var jag på återbesök hos min dietist Ewa i Kalmar.
Jag tycker verkligen hon är kanonbra.
Hon tyckte allt lät och såg bra ut :)
Kommer inte ihåg om jag skrivit här om att det kommer luft upp i halsen väldigt ofta?
Mamma hade så innan hennes sista operationen.....i typ 10 år..
Jag nästan skämdes att gå på bio och sådant med henne för det lät så mycket. 
Om man tänker sig att man rapar, men rapen börjar låta redan i matstrupen
och knorrar hela vägen upp till munnen. 
Men det var ju ingenting mamma kunde göra något åt stackarn :)
Nu så självklart låter det om mig, jag tycker det är jätte pinsamt. Hoppas bara att det går över. 
Mammas försvann med Gastric Bypassen och mitt kom med den..hahaha.
Ewa hade inget bra svar på det men det var en till nu nyligen som fått så,
så hon skulle kolla upp vad det beror på.

Jag fick i mig lite för lite protein sa hon så nu är det kött, fisk och ägg som gäller :)
Just nu ligger jag och pendlar lite upp och ner vid 114kg. Hos Ewa var det 113,8kg. 

Jag hade med mig väldigt trevligt sällskap till Kalmar.
Elin och Max var med så skulle göra det till en heldag med dietisten, MODE huset, IKEA och Leos Lekland.
Men det blev lite ändrade planer..blev allt utom Leos.
För vi fick åka till akuten med Jack.
Han hade nästan 40graders feber och satt och tog sig för kinderna/öronen hela tiden.
Och han var inte sig lik, han var typ tyst hela dagen och Ni som känner honom vet att det aldrig brukar va så.
Så jag var jätte orolig faktiskt.
Grejen var att han har ett jätte rött märke i tinningen lika stort som en tia, antagligen ett myggbett.
Sen är det 8 kindtänder på g stackarn..
Så jag visste ju inte om det var öroninflammation, allergi mot myggbettet eller så enkelt som tänderna..
Men det var tänderna. Idag är det nere på 37,8.
Så det är därför jag inte kunnat uppdatera så mycket denna vecka.
 
Har mest sett ut så här, mys på hög nivå.



Playhouse Disney botar feber lite iallfall, det är skönt...




Det är många som reagerar på att jag månadshandlar istället för veckohandlar.
Visst, det tar tid att sammaställa en månads middagsmeny och inhandlingslista.
Men det är verkligen skönt när det är gjort.
Det var ju lite svårare denna gång med tanke på vårt "nya liv".
I vanliga fall brukar detta gå på mellan 2500-3400kr. Sen tillkommer, mejeriprodukter, bröd och grönsaker under månaden självklart.
Och nu då så tänkte jag laga mycket nyttig mat.
Och tråkigt nog så brukar det ju vara så att det som är nyttigt är dyrt. :(
Jag satt och letade nyckelhålsmärkta recept igår.
Hittade nästan hela månaden på ica.se resten kunde jag självklart själv. Den är grym!
Måste bara tillägga det ;)

Men iallafall..jag är jätte nöjd! Och ännu nöjdare var vi när vi kom utanför kassan..och chockade.
2040kr och då är det blöjor och hygienartiklar och allt sådant inräknat med.
Så det behöver inte vara dyrare att äta nyttigt ;)
Iallafall inte när man handlar hos oss på ICA MAXI Oskarshamn ;))
Tihi..

Läs min meny och tyck gärna till ;)



Pannkakor är självklart inte så nyttigt men Martin är gryyyymt duktig på att göra dom! ;)
Testade i måndags en och en halv, med 4 skivade SVENSKA jordgubbar på.
Åååh så gott det var, OCH jag mådde bra efteråt. Skönt :)

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Anna

Gullepojken så sjuk och trött!!! Lille eeeelskling! :(

2010-05-31 @ 20:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0