Illamående och vila är vad som funnits på ...

img_6807 (MMS)

Illamående och vila är vad som funnits på schemat dessa dagar jag varit hemma kan man säga. Känner jag matos så håller jag på och kräkas. Dricker jag så gör det ont i halsen och känns som jag redan är full i magen att maten sitter i strupen. Youghurt är vad jag levt på kan man säga plus lite olika varma soppor som  mamma gjort. Jag ska få i mig 1,5-2dl 6 gånger  per dag. OCH däremellan 8dl annan vätska!! Fullt upp med andra ord ;) Men jag har inte alls fått i mig så mycket, tråkigt nog. Har inte kunnat för jag mått så illa. Idag måndag är första dagen jag någorlunda. Innan så har jag ätit lite sen däckat 2,5 timmar på soffan. Igår klarade jag gå runt kvarteret. Idag som sagt har jag mått bättre, fått i mig hemmagjord jordgubbssmoothie, kycklingsoppa och spenatsoppa utan att må illa. SKÖNT!! Och jag har inte sovit någonting idag. Plus att jag, mamma och Jack gick till lekparken. Brukar ta 5 min nu tog det 15 min..väl där så fick jag vila på en bänk medans mamma lekte med Jack. Sen gick dom vidare och jag gick hem. Trodde inte att jag skulle ta mig hem faktiskt, jätte tungt var det. Men som sagt att det är väl inte så konstigt. Man har ju varit med om en operation. Illamåendet och att det känns som att det sitter i halsen säger mamma att det kan vara efter tuben man har i halsen under operationen så att det kommer försvinna med tiden? Nån som vet?? Jack är så snäll och go. Han fattar att mamma har ont. Han är ofta och lyfter på min tröja för att titta på klamrarna (har tagit bort plåstren) och petar väldigt försiktigt på dom. Han kommer också ofta och lägger sitt huvud också väldigt försiktigt på magen. Sötnos :) På måndag ska jag ta bort klamrarna. :) Vikt?? 117kg -3 kg sen onsdags :) Nästan 10kg sen jag började på dieten. :)


Kommentarer
Postat av: jl

har varit så orolig varför du inte skrivit, men nu è du på gång igen hoppas vi!

Lycka till

2010-05-18 @ 12:51:36
Postat av: Maria

Jo man kan ha ont i halsen eller känna sig tjock i halsen efter intuberingen. Det är inget ovanligt. Din mage såg jättefin ut. Skönt att det läker bra. Hoppas att du mår bättre snart. Kram

2010-05-18 @ 22:09:00
URL: http://mariacn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du e sååå superduktig : )

Måste ses så snart du orkar gumman. Puss <3

2010-05-20 @ 20:57:29
Postat av: Anonym

d va jag som skrev att du e sååå duktig, glömde skriva mitt namn, sorry : ) // Ika

2010-05-22 @ 16:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0