Novemberbilder

Hi everyone!

Dags för lite bilduppdatering.
Denna gång tänkte jag låta Er se om Ni kan se någon skillnad mellan förra månaden och denna månaden också.

I denna följd: 20 april 2010 126kg - 12 oktober 2010 95,7kg - 12 november 2010 90,2kg




Och Katta och Ni som märkt det.....NU hänger tavlan NÄSTAN rakt ;)
Har bara tagit 7 månader exakt idag...sån är jag..hahaha..


Detta är sen allt började den 20 april 2010:
Totalt                              Sen oktober
H vrist: -2cm                    +-0
V vrist: -2cm                    +-0
H vad: -8cm                              -1.5cm
V vad: -6cm                              -0.5cm
H lår: -12.5cm                           -0.5cm
V lår: -13cm                     +-0
Rumpa: -19.5cm                     -1cm
Midja: -12cm                          -2cm
"Min" midja: -28.5cm                  -3.5cm
"Min" midja är där man har byxlinningen på ett par normala byxor.
Under BH: -14cm                    -1cm
Med BH: -7.5cm                +-0
H arm: -7cm                     +-0
V arm: -7.5cm                   +-0
H underarm: -3cm                       -0.5cm
V underarm: -2.5cm                    -0.5cm
Hals: -3.5cm                      +-0
Mage: -21kg                             -3cm

Vikt: Oktober 2009: -47.8kg
20 april 2010: -35.8kg 
12 oktober: -5.5kg

Alltså: 90.2kg idag. Så nu är det "bara" 5.2-10.2kg kvar till idealvikt :)

Och Ni som ska göra eller har gjort denna OP och är oroliga för håravfallet som är en av biverkningarna...min mamma som Ni vet också gjort denna OP frågade ju sin läkare om hur länge man tappar.
Hennes läkare sa att det är nästan exakt på dagen 6 månader efter OP.
Detta stämde exakt på min mamma och det har vuxit ut och är finare än någonsin, i mina ögon. ;)
Och nu kan jag också instämma. Tappar ju fortfarande men lååååååångt ifrån lika mycket.
Och detta hände förra vecka.
Och vad var det då??
6 månader sedan OP.
Sjukt hur kroppen fungerar ibland ;)

Så håll modet uppe alla Ni som mår dåligt av detta :)


Förr förra Gastric träffen vi hade fick jag veta att dom ändrat kriterierna för OP.
När jag opererades var man tvungen att ha ett BMI på 35 och gå på en träff med dietist och träffa personer som gjort OP och höras deras berättelse.
Nu har dom tydligen ändrat så det är ett BMI på 40 som gäller och 8 träffar.
Allt för att man ska göra OP av rätt anledning och veta att man verkligen vill och är motiverad. 

Jag tycker det är bra kan jag säga idag, för det är absolut ingen genväg. 
En operation är alltid en operation, saker kan gå fel. 
Men om det hade varit så när jag skulle göra min
så hade jag inte fått den för mitt BMI var 38.
Och då tycker jag inte det är bra.
För då hade jag inte levt det livet jag lever i idag.
Så jag förstår båda parter :) 



Puss&Kram på Er allihopa!!



Kommentarer
Postat av: Jill Johansson

Hej. Jag tycker du har och är otroligt duktig med allt det här. Jag fick själv min op-tid i dag och jag är jättenervös för op. Jag är så rädd att jag inte ska klara av allt när jag kommer hem. Ha de gott. Kram Jill

2011-01-10 @ 15:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0