Detta är så stort för mig så jag knappt fattar det..

Hej på Er allesammans!

Imorse hände det jag väntat på i många år..
JAG VÄGER UNDER 100KG!!!!
99.7kg för att vara exakt, men iallafall 2 siffrigt ;)
Jag satt och räknade och jag kom fram till att senast jag var nere under 100kg var första året på gymnasiet...
 Såååå skööööönt!!
Och det allra bästa med det?
Jag kommer (om allt funkar som det ska) ALDRIG mer se att 3 siffrigt på vägen...wooooohoooo.
Sen att jag fick en ELLOS katalog på posten idag tog jag som ett tecken att jag skulle beställa lite nya kläder ;)
Eller håller Ni inte med mig? ;)

En annan sak som gjorde mig lite sentimental idag.
Just denna dag...10 september är också min "farmor" Anna-Lisas födelsedag
om hon skulle varit kvar här på jorden.
Och hon har betydit otroligt mycket för mig.
Jag vet att både hon och min farfar sitter och fäller några
glädjetårar på sina moln idag för mig.


Tre låtar som slog mig med tanke på denna stora dag.

Nr 1 talar för sig själv:
http://www.youtube.com/watch?v=mpCRj-pOR3o

Och självklart Nr 2 med :) :
http://www.youtube.com/watch?v=3GwjfUFyY6M

Och Nr 3 bara för att den är sååå bra och den går på repeat på min iPhone och jag blir alltid glad av den!
Och ännu mer idag om det är möjligt ;) :
http://www.youtube.com/watch?v=QFtnV6pMqvA


Har inte skrivit mina mått på länge.
Varsågoda!

Detta är sen allt började den 20 april 2010:

H vrist: -1.5cm
V vrist: -2cm
H vad: -6cm
V vad: -4.5cm
(Ni som kommer ihåg så förrut hade jag samma omfång på mina vader
som längden från knä till golv...har inte det längre)
H lår: -9cm 
V lår: -10.5cm
Rumpa: -16cm
Midja: -8cm
"Min" midja: -22.5cm
"Min" midja är där man har byxlinningen på ett par normala byxor.
Under BH: -12cm
Med BH: -7.5cm
H arm: -5cm
V arm: -5.5cm
H underarm: -2cm
V underarm: -2cm
Hals: -3cm
Mage: -14kg
Vikt: Oktober 2009: -38.3kg
20 april 2010: -26.3kg 

Och till sist...ett kort...som är det VÄRSTA någonsin på mig.
Det är sen sommaren 2009.
Hittade detta på min pappas dator och jag kunde knappt titta på det då jag hittade det i våras.
Men nu känner jag mig redo för att visa Er.
För det är inte jag längre! :)



Det där var min favvo tunika och jag tyckte jag var skit fin i den!!
Jag har aldrig sett ut så där...inte i min hjärna iallafall.

Att jag fått en sådan fantastiskt underbar och go pojkvän som är en 10:a i mina ögon när jag såg ut så.
Kärleken är blind och han älskar verkligen mig för den jag var/är :))
För om du tog två Martin så fick du en Matilda...bokstavligt talat..hahaha
Nu är du halva mig iallafall men inte bokstavligt :)
Puss älskling jag älskar dig så himla mycket!
Tack för att du har tålamod med mig ;)



Här är jag ju iofs höggravid ;) hahaha..med den här lilla pojken..




Nu ska jag sova såååå gott!! Hoppas Ni gör det med!

Puss&Kram




Kommentarer
Postat av: Gunsan

Jättestort GRATTIS....Du är så himla fin,en kanontjej. Nu är det väl extra kul köpa lite nya kläder :-)Kram

2010-09-10 @ 23:09:40
URL: http://gunsanstankevurpor.blogg.se/
Postat av: Sofia

Grattis! Vad uuunderbart! Jag ska göra en sleeveoperation nästa vecka o har följt dig ett tag. Tack för en superblogg! Jag har oxå småbarn, 3 o 4 mån. (ne, ammar inte har ingen mjölk) Hur fungerade det efter op för dig? Tänker på kramar, närhet, bära osv? Min man ska vara hemma två veckor, jag hoppas på att klara mig själv på dagarna sen. Nervös o förväntanfull som ett barn på julafton är jag iaf. Ha det gott o GRATTIS igen!

2010-09-11 @ 21:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0